130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv 130km.ro: Review autostrazi si drumuri expres - Trimestrul III 2025

(c) 130km.ro / 26 septembrie 2025

Trimestrul III a fost destul de bun pentru domeniul infrastructurii de drumuri de mare viteza. Au fost deschise trei sectiuni noi de autostrada si drum expres:

Data deschidereTronsonStadiuLungime (km)
Aug 2025DEx12: Colonesti - Pitesti (partial) (Albota - Pitesti)In exploatare12,9
Iul 2025A7: Buzau - Focsani Lot 1 (diferenta) (Buzau - Vadu Pasii)In exploatare3,4
Iul 2025DEx4: A3 - DN1 (Tureni)In exploatare5,0
Total km trasee deschise in Trimestrul III 202521,2km

De asemenea, in trimestrul III a fost semnat un contract nou pentru o sectiune de drum expers:

Data semnareTronsonStadiuLungime (km)
Sep 2025DEx16: Arad - Oradea Lot 2 (Salonta - Chisineu Cris)In executie39,7
Total km contracte semnate in Trimestrul III 202539,7km

In ultimele trei luni nu au fost lansate licitatii noi pentru trasee de autostrada sau drum expres.

Stadiul deschiderii, al lucrarilor si ultimele noutati pentru fiecare din autostrazile si drumurile expres deschise, aflate in lucru sau in licitatie in Romania sunt prezentate in continuare.

AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)

Sectiunea Sud a autostrazii este deschisa pe traseul complet (A2 - A1/DJ601, 51,2km). Pe sectiunea de nord a autostrazii situatia este urmatoarea: lotul 1 DJ601 – DN1 (17,5km) este in lucru, iar lucrarile avanseaza (termen de finalizare in 2026); lotul 2 DN1/Corbeanca - DN2/Afumati (19,0km) este deschis; lotul 3 DN2/Afumati – DN3/Cernica (8,6km) este deschis partial pe o sectiune 2,3km (diferenta programata pentru deschidere in 2025, cu posibilitatea amanarii deschiderii pentru anul viitor); lotul 4 DN3 – A2 (4,47km) este in constructie cu termen de deschidere in 2025 (cu posibilitatea amanarii pentru 2026).

AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)

Tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km). Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, sectiunile 1 Sibiu - Boita (13,2km) si 5 Curtea de Arges - Pitesti (30,4km) sunt deschise. Pentru celelalte trei sectiuni lucrarile sunt in derulare: sectiunea 2 Boita - Cornetu (31,3km, termen de deschidere 2028), sectiunea 3 Cornetu - Tigveni (37,9km, termen deschidere in 2028) si sectiunea 4 (Tigveni - Curtea de Arges, 9,9km, termen deschidere 2027, dar cu posibilitatea deschiderii mai devreme, in 2026).

Centura orasului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei, alaturi de tronsoane urmatoare, Sibiu - Orastie (82,2km) si Orastie - Deva (32,5km), deschise la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva, este deschis cu exceptia a 13,5km pe lotul 2, intre Margina si Holdea, pentru care lucrarile sunt in derulare, cu termen de deschidere in 2026 (lungime sectiune deschisa pe Lugoj - Deva: 86,3km).

Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara (35,1km), Timisoara - Arad si Centura Arad (41,0km) si Arad - Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulatiei.

AUTOSTRADA SOARELUI A2 (BUCURESTI - CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).

AUTOSTRADA TRANSILVANIA A3 (BUCURESTI - BORS)

Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti (65,2km), este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, singura sectiune deschisa este traseul Rasnov - Cristian (6,3km). Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau (103,5km), este deschis integral circulatiei.

Pe ultimul tronson, Gilau - Bors, situatia este urmatoarea: Gilau - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8km) in lucru, termen deschidere in 2026; doua viaducte incluse in acest traseu, Mihaiesti si Topa Mica (3,2km) sunt executate printr-un proiect separat cu lucrari in executie si termen de finalizare in 2026; Mihaiesti - Zimbor (13,3km) in lucru, termen deschidere 2026; Zimbor - Poarta Salajului (13,3km) in lucru, termen deschidere 2026 (nodul Romanasi care asigura descarcarea traficului de pe lotul Zimbor - Poarta Salajului este realizat prin contract separat, aflat in executie); Poarta Salajului - Zalau (15,1km) si Zalau - Nusfalau (25,8km) – contracte semnate, termen de deschidere in 2031; Nusfalau - Suplacu de Barcau (13,6km) deschis; Suplacu de Barcau - Chiribis (26,4km) - in lucru, termen de deschidere in 2026; Chiribis - Biharia (28,9km) – in lucru, termen deschidere in 2027; Biharia - Bors (5,4km) deschis.

AUTOSTRADA A4 (CENTURA CONSTANTA)

Traseul initial al Autostrazii A4, reprezentand varianta de ocolire a orasului Constanta (21,8km), este deschis integral circulatiei. Exista o licitatie in derulare pentru un nou segment care incepe la sud de Constanta, ocoleste o parte din statiunile de la litoralul Marii Negre si ajunge in apropiere de Olimp (30,6km); licitatia este in intarziere, cu posibilitatea amanarii din cauza lipsei finantarii.

AUTOSTRADA SUD A6 (LUGOJ - BUCURESTI)

Singura portiune deschisa circulatiei pe autostrada A6 este Balint - Centura Lugoj (10,5km). Exista licitatii in derulare pentru toate cele sase loturi ale traseului Craiova - Targu Jiu. Acestea acopera traseul Craiova - Filiasi, 51,5km, care va fi realizat la profil de autostrada, si traseul Filiasi - Targu Jiu, 58,6km, care va fi realizat la profil de drum expres, si sunt impartite astfel: lotul 1 DEx12/Ghercesti - Craiova Nord (10,3km, constructor desemnat dar fara contract semnat), lotul 2 Craiova Nord - Beharca (14,4km), lotul 3 Beharca - Filiasi (21,7km), lotul 4 Filiasi - Bibesti (22,9km), lotul 5 Bibesti - Targu Carbunesti (21,5km) si lotul 6 Targu Carbunesti - Centura Targu Jiu (19,3km).

AUTOSTRADA MOLDOVEI A7 (PLOIESTI - PASCANI)

Pe sectiunea Ploiesti - Buzau este deschis lotul 1 Dumbrava - Mizil (21,0km); sunt in lucru lotul 2 Mizil - Pietroasele (28,4km, termen de deschidere in toamna anului 2025) si lotul 3 Pietroasele - Buzau (13,9km, termen de deschidere in 2025). Sectiunea Buzau - Focsani este deschisa circulatiei complet (82,4km), dupa ce o diferenta ramasa in lucru de 3,4km a fost deschisa in iulie 2025.

Pe sectiunea Focsani - Bacau se lucreaza la toate cele trei loturi: 1 Focsani - Domnesti Targ (35,6km), 2 Domnesti Targ - Racaciuni (38,8km) si 3 Racaciuni - Bacau (21,5km). Termenul de deschidere pentru toate trei este 2025, dar este putin probabil ca acestea sa fie deschise integral anul acesta. Centura Bacau realizata la profil de autostrada este deschisa (16,3km). Pe sectiunea Bacau - Pascani se lucreaza pe toate cele trei loturi: 1 Saucesti - Trifesti Targ (30,3km), 2 Trifesti - Gheraiesti (19,0km) si 3 Mircesti - Pascani (28,1km); termenul oficial de deschidere pentru toate trei este 2025, dar deschiderea va avea loc, cel mai devreme, in 2026. Pentru cele doua loturi ale sectiunii Pascani - Suceava exista licitatii in derulare, cu constructor desemnat: 1 Pascani - Roscani (33,0km) si 2 Roscani - Aeroport Suceava (29,0km); contractele nu au fost semnate inca, iar semnarea ar putea fi amanata din lipsa de finantare. Licitatia pentru sectiunea Suceava - Siret este in pregatire; traseul va fi realizat partial la profil de autostrada (Suceava - DN2H) si partial la profil de drum expres (DN2H - Frontiera Siret).

AUTOSTRADA UNIRII A8 (TARGU MURES - UNGHENI)

Sectiunea I Targu Mures - Miercurea Nirajului (24,4km) este in executie, cu termen de deschidere in 2026. Pe sectiunea II Miercurea Nirajului - Leghin exista contracte de executie semnate pentru lotul 1b Miercurea Nirajului - Sarateni (23,4km) cu termen de finalizare in 2027, lotul 2a Ditrau - Grinties cu termen de finalizare in 2029 si lotul 3c Pipirig - Vanatori Neamt/Leghin (19,3km) cu termen de finalizare in 2029; pentru celelalte 3 loturi exista licitatii in derulare, cu constructor desemnat, dar fara contracte semnate: lotul 1c Sarateni - Joseni (32,4km), lotul 1d Joseni - Ditrau (14,4km) si lotul 2b Grinties - Pipirig (34,1km). Sectiunea III Leghin - Targu Neamt (29,9km) este in executie, cu termen de deschidere in 2026.

Pentru traseul Targu Neamt – Iasi – Ungheni exista licitatii in derulare pe toate cele cinci loturi, insa finalizarea acestora ar putea fi amanata din lipsa de finantare: lotul 1 Targu Neamt/Motca - Targu Frumos (27,0km), lotul 2 Targu Frumos - Letcani/DN28 (28,6km), lotul 3 Letcani/DN28 - Iasi/DN24 (17,7km), lotul 4 Iasi/DN24 - Golaiesti (12,7km) si lotul 5 Golaiesti - Vama/Pod Ungheni (2,8km). Un pod peste Prut la Ungheni (1,1km) este in constructie, cu termen de deschidere in 2026.

AUTOSTRADA A9 (TIMISOARA - MORAVITA)

Exista licitatii in derulare pentru doua din cele trei loturi ale acestui traseu: Remetea Mare - Jebel (35,7km) si Jebel - Moravita (33,5km, constructor desemnat, dar fara contract semnat).

AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)

Autostrada A10 este deschisa integral circulatiei (70,0km).

AUTOSTRADA A13 (SIBIU - BACAU)

Sectiunea Sibiu - Fagaras este in executie pe toate cele patru loturi, cu termen de deschidere in 2027 (posibil amanat pentru 2028): lotul 1 Boita - Avrig/Marsa (14,3km), lotul 2 Avrig/Marsa - Arpasu de Jos (19,9km), lotul 3 Arpasu de Jos - Sambata de Sus (17,6km) si lotul 4 Sambata de Sus - Fagaras (16,3km).

AUTOSTRADA NORDULUI A14 (OAR - SUCEAVA)

Pe acest traseu exista o licitatie in derulare pentru realizarea sectiunii Oar – Satu Mare (10,8km) la profil de drum expres. Castigatorul a fost desemnat, dar procedura de licitatie este contestata si contractul nu a fost semnat inca.

DRUMUL EXPRES DEx4 (TURDA - DEJ)

O sectiune de 5,0km de pe acest traseu, A3 - DN1/Tureni, a fost deschisa in iulie 2025.

DRUMUL EXPRES DEx5A (BACAU - PIATRA NEAMT)

Licitatie in derulare pentru traseul Drumului Expres Bacau - Piatra Neamt (51,0km). Finalizarea licitatiei ar putea fi amanata din lipsa de finantare.

DRUMUL EXPRES DEx6 (FOCSANI - GALATI) SI PODUL BRAILA

Pe sectiunea Braila - Galati (12,3km) lucrarile sunt in derulare. Termenul de deschidere este 2025. Traseul drumului expres se continua cu un pod peste Dunare intre Braila si Smardan in judetul Tulcea, deschis in iulie 2023 (podul nu face parte din Drumul Expres Braila - Galati). Exista o licitatie in derulare pentru cele trei loturi ale traseului Braila - Focsani (73,5km): lotul 1 Focsani/A7- Maicanesti/DN23 (28,2km), lotul 2 Maicanesti/DN23 - Silistea/DJ221C (37,6km) si lotul 3 Silistea/DJ221C - Braila - DEx6 (7,7km); licitatia ar putea fi amanata din lipsa de finantare.

DRUMUL EXPRES DEx12 (CRAIOVA - PITESTI)

Deschis circulatiei pe traseul complet de 121,2 km dupa ce singura sectiune ramasa in lucru, Albota - Pitesti (12,9km) a fost deschisa in august 2025.

DRUMUL EXPRES DEx16 (ARAD - ORADEA)

Pe acest traseu este deschisa legatura dintre Oradea si Autostrada A3/Bors; din traseul acesteia de 19,0km, 13,0km sunt realizati la profil de drum expres, iar diferenta la profil de drum national.

Pentru cele trei loturi ale traseului Arad - Oradea (120,5km) situatia este urmatoarea: contract semnat pentru lotul 1 Oradea - Salonta (33,7km + drum de legatura) cu termen de deschidere in 2028, contract semnat pentru lotul 2 Salonta - Chisineu Cris (39,7km + drum de legatura) cu termen de deschidere in 2028 si licitatie in derulare cu constructor desemnat pentru lotul 3 Chisineu Cris - Arad (47,1km + drum de legatura).

Este deschisa circulatiei o alta sectiune de 3,5km a acestui traseu, denumita A11, intre Autostrada A1 si DN7 in zona Arad.

Harta autostrazilor si drumurilor expres deschise, aflate in lucru sau in licitare la finalul trimestrului III 2025 este prezentata mai jos (click pentru varianta marita):


Lungimea sectiunilor de autostrada si drum expres deschise anual este prezentata mai jos:


Nota: Siteul 130km.ro acopera numai autostrazile si drumurile expres deschise, aflate in stadiu de executie sau de licitatii pentru executie. Nu acoperim traseele aflate la stadiul de propuneri, planuri sau studii de fezabilitate.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole