130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: In vizita pe A2 Cernavoda - Medgidia - Constanta

31 iulie 2012. Acesta este un articol original elaborat 130km.ro

Dupa vizita pe noul tronson Bucuresti-Ploiesti de pe A3, a venit timpul sa revizuim si noile sectiuni deschise pe A2 la sfarsitul lunii iulie: Cernavoda - Medgidia (o banda pe sens pe cea mai mare parte a traseului) si Medgidia - Consntata (profil complet de autostrada pe intreg traseul)


In primul rand, senzatia de a strabate intreg traseul Bucuresti - Constanta pe autostrada (iar apoi mai departe de a ocoli Consntata tot pe autostrada) este complet noua si usor bizara, tinand cont de standardele de drum din Romania. Posibilitatea de a parcurge tot acest drum ocolind prafuitele sate ale Dobrogei cu aglomeratia si surprizele inerente trebuie sa fie una din cele mai mari realizari in domeniul infrastructurii din ultimii 20 de ani.

Desigur, in marea schema a lucrurilor realizarea e una minora: ne bucuram pentru 200 si ceva de kilometri de autostrada cand avem nevoie de cel putin cateva mii in toata Romania. Cu toate acestea, o oarecare bucurie ar trebui sa existe: una din destinatiile favorite ale romanilor - litoralul Marii Negre, a devenit in sfarsit mai accesibila.

La fata locului, lucrurile sunt la standare normale. Mai intai parcurgem pe autostrada traseul Bucuresti - Cernavoda, deschis circulatiei de mai multi ani. Nicio surpriza pana aici.

Mai departe, la Cernavoda, acolo unde in trecut paraseam plini de regret autostrada, astazi mergem inainte, insa drumul se ingusteaza la o banda pe sens. Trecerea este lejera atunci cand traficul este normal, dar lucrurile se complica in momentele de varf (duminica seara la intoarcere, de exemplu), asa ca aveti grija ce ore alegeti pentru a parcurge traseul. Exista limitari de viteza la 80 km/h, care vor fi ridicate dupa ce se deschid circulatiei toate cele patru benzi pe sens (termen estimat de deschidere: noiembrie 2012). Semnalizarea si amenajarile de siguranta pareau destul de complete.

Ce-i drept, autostrada cu o banda pe sens reprezinta o excentricitate romaneasca, dar noi o consideram o realizare: prefer o autostrada cu o banda pe sens pe care nu dai de sate, carute, biciclisti sau animale, decat un drum national cu o banda pe sens pe care intalnesti toate acestea si multe altele.

Mai departe pe acest tronson, nu sunt foarte multe de povestit. Peisajul este destul de frumos, serpuind printre dealurile aurii ale Dobrogei si trecand peste ocazionalele centrale eoliene.

Pe cele doua benzi care nu sunt inca deschise circulatiei se lucra intens: existau multe utilaje pe traseu, iar cea mai mare parte a portiunii era deja asfaltata.

Revenirea la doua benzi pe sens se realizeaza chiar inainte de Medgidia, autostrada revenind la doua benzi pe sens. Click pe imaginea de mai jos pentru o galerie foto cu imagini de pe tronsonul Cernavoda - Medgidia:



Dupa iesirea spre Medgidia, A2 continua cu profil complet de autostrada pana la intersectia cu A4, centura de ocolire a orasului Constantei. Acest tronson a fost deschis partial circulatiei intre Murfatlar si Valu lui Traian in iulie 2011 (o banda pe sens) si septembrie 2011 (doua benzi pe sens).

Astazi traseul Medgidia - intersectia cu A4 este deschis complet cu patru benzi pe sens. La fel ca si precedentul tronson, asfaltul este impecabil, semnalizarile si amenajarile de siguranta sunt la locul lor, iar traficul se desfasoara la standarde rutiere civilizate (o raritate in Romania, din pacate). Si aici exista limitari de viteza la 100 km/h pe portiunile nou deschise.

Click pe imaginea de mai jos pentru o galerie foto cu imagini de pe tronsonul Medgidia - Constanta:



Cam atat deocamdata. Puteti continua cu un scurt review pentru autostrada A4 (centura de ocolire a orasului Constanta), realizat impreuna cu reviewul pentru A2.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole