130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: Review autostrazi si proiecte autostrazi - Trim. II 2022

(c) 130km.ro / 02 iulie 2022

In aprilie 2022 s-a deschis primul segment de drum expres din Romania. Este vorba de un traseu de 18,5km intre Robanesti si Piatra Olt reprezentand lotul 1 al tronsonului II din Drumul Expres 12 Craiova - Pitesti. Aceasta a fost singura deschidere de autostrada sau drum expres din trimestrul II. Stadiul deschiderii si ultimele noutati pentru fiecare din autostrazile si drumurile expres deschise sau aflate in lucru sunt prezentate in continuare.

AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)

Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii, cu o lungime totala de 51,2km si termen de deschidere in 2023. Pe toate cele trei loturi lucrarile sunt in derulare si avanseaza. Pentru sectiunea nord a autostrazii exista contracte semnate pentru loturile 2 (19,0km, termen de deschidere 2024) si 4 (4,5km, termen de deschidere 2023), in timp ce pentru celelalte doua loturi (cu lungimi de 17,5km, respectiv 8,6km) exista constructori selectati, dar contractele nu sunt semnate.

AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)

Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km). Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista contracte semnate pentru sectiunea 1 Sibiu - Boita (13,2km, termen deschidere 2023, dar posibil finalizata in 2022), sectiunea 2 Boita - Cornetu (31,3km, termen de deschidere 2027), sectiunea 4 (Tigveni - Curtea de Arges, 9,9km, termen deschidere 2026) si sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti (30,4km, termen deschidere 2025). Lucrarile avanseaza pe sectiunile 1 si 5 (pentru sectiunile 2 si 4 contractele au fost semnate mai recent, in februarie 2022, respectiv noiembrie 2021). De asemenea, in mai 2022 a fost selectat constructorul si pentru sectiunea 3 Cornetu - Tigveni (37,4km), dar contractul nu a fost inca semnat.

Centura orasului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie (82,2km) si Orastie - Deva (32,5km), deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva, este deschis integral cu exceptia a 13,2km pe lotul 2 (Cosevita - Margina). Licitatia pentru acest segment lipsa a fost reluata recent, iar in aceasta au fost primite sase oferte; licitatia este in derulare (lungime sectiune deschisa pe Lugoj - Deva: 86,3km).

Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara (35,1km), Timisoara - Arad si Centura Arad (41,0km) si Arad - Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulatiei. Astfel, singura sectiune de autostrada care lipseste pe traseul Sibiu - Nadlac este reprezentata de cei 13,2km intre Cosevita si Margina (parte a lotului 2 din sectiunea Lugoj - Deva).

AUTOSTRADA SOARELUI A2 (BUCURESTI - CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).

AUTOSTRADA TRANSILVANIA A3 (BUCURESTI - BORS)

Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti (65,2km), este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, este deschis circulatiei traseul Rasnov - Cristian (6,3km); nu exista alte sectiuni deschise sau in lucru pe acest tronson, acestea ar putea fi scoase la licitatie de-abia in 2025.

Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, situatia este urmatoarea: Targu Mures - Ungheni (4,5km) deschis; Ungheni - Ogra (10,1km) deschis; Ogra - Iernut (3,6km) deschis; Iernut - Chetani (17,9km) deschis; Chetani - Campia Turzii (15,7km) - a fost desemnat un nou constructor in urma re-licitarii, insa procedura a fost contestata; Campia Turzii - Gilau (51,7km) deschis.

Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, situatia este urmatoarea: Gilau - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8km) in lucru, termen deschidere 2023; Mihaiesti - Zimbor (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Zimbor - Poarta Salajului (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Poarta Salajului - Zalau (15,1km) si Zalau - Nusfalau (25,8km) in curs de licitare; Nusfalau - Suplacu de Barcau (13,6km) in lucru, termen deschidere in 2022; Suplacu de Barcau - Chiribis (26,4km) in curs de licitare, constructor desemnat dar decizie atacata; Chiribis - Biharia (28,9km) - contract reziliat in mai 2022; Biharia - Bors (5,4km) deschis.

AUTOSTRADA A4 (CENTURA CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (21,8km).

AUTOSTRADA SUD A6 (LUGOJ - CALAFAT)

Pe Autostrada A6 singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (10,5km); nu exista planuri de extindere a acesteia.

AUTOSTRADA MOLDOVEI A7 (PLOIESTI - PASCANI)

Centura Bacau realizata la profil de autostrada este deschisa (16,3km). Pe sectiunea Ploiesti - Buzau (63,3km) au fost selectati constructori pentru toate cele trei loturi; in iunie 2022 au fost semnate contractele pentru lotul 1 Dumbrava - Mizil (21,0km, deschidere in 2024) si lotul 2 Mizil - Pietroasele (28,4km, deschidere in 2024). Licitatiile pentru cele patru loturi ale sectiunii Buzau - Focsani (82,4km) sunt in derulare. Restul traseului este planificat; licitatiile pentru sectiunile Focsani - Bacau si Bacau - Pascani ar putea fi lansate anul acesta.

AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)

Autostrada A10 este deschisa integral circulatiei (70,0km).

AUTOSTRADA A11 (ARAD - ORADEA)

Pe traseul A11 sunt lucrari in derulare pentru legatura dintre Oradea si Autostrada A3 la Bors (19,0km din care 13km la profil de drum expres si diferenta la profil de drum national), cu termen de deschidere in 2023. O sectiune de 3,5km intre Autostrada A1 si DN7 in zona Arad este deschisa circulatiei.

DRUMUL EXPRES DX6 (BRAILA - GALATI) SI PODUL BRAILA

Pe drumul expres DX6 Braila - Galati (12,3km) lucrarile sunt in derulare si avanseaza. Termenul de finalizare este 2024. Traseul drumului expres se continua cu un pod peste Dunare aflat in constructie intre Braila si Smardan in judetul Tulcea, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din Romania (podul nu face parte din Drumul Expres Braila - Galati). Termenul de deschide a podului este decembrie 2022.

DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA - PITESTI)

Pe drumul expres Craiova - Pitesti, primul traseu de acest tip aflat in constructie in Romania, se desfasoara lucrari pe toate cele patru tronsoane. Tronsonul I Craiova - Robanesti (17,7km) are termen de deschidere in 2022 dar avanseaza greu, punandu-se chiar problema rezilierii contractului. Pe tronsonul II Robanesti - Slatina (39,9km) a fost deschis lotul 1 Robanesti - Piatra Olt (18,5km) in aprilie 2022, iar lotul 2 Piatra Olt - Slatina este programat pentru deschidere tot in 2022 (posibil in urmatoarele luni). Tronsoanele III Slatina - Colonesti (31,8km) si IV Colonesti - Pitesti (31,9km) au termen de deschidere in 2023-2024.

ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE

Siteul 130km.ro nu acopera decat traseele de autostrada si drum expres deschise, sau aflate cel putin in stadiul de licitatie pentru executie; restul proiectelor si ideilor, aflate in diverse stadii de proiectare, avizare, etc nu sunt acoperite pentru ca pot suferi modificari, amanari sau anulari pe acest traseu. Totusi, prezentam pe scurt informatii sumarizate pentru cateva trasee importante: pentru viitoarea autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru intreg traseul acesteia, dar inceperea efectiva a lucrarilor va mai intarzia cativa ani; pentru viitoarea autostrada Sibiu - Fagaras se lucreaza la studiul de fezabilitate; pentru viitoarea autostrada Brasov - Bacau a fost reziliat contractul pentru studiul de fezabilitate in iunie 2022; iar licitatia pentru traseul Timisoara - Moravita ar putea fi lansata anul viitor.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole