130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: Review autostrazi si proiecte autostrazi - Anul 2021

(c) 130km.ro / 2 ianuarie 2022

In anul 2021 s-au deschis numai doua segmente de autostrada in Romania, ambele in trimestrul IV al anului. In luna noiembrie s-a deschis, in sfarsit, lotul 2 al Autostrazii Sebes-Turda (Paraul Iovului - Aiud) cu o lungime de 24,3km. Impreuna cu acesta s-au deschis si 1,5km din lotul 1 care nu puteau fi deschisi in absenta lotului 2. Autostrada A10 a fost, astfel, finalizata pe traseul integral la sfarsitul anului 2021, la opt ani distanta de la licitatia lansata in 2013.

In decembrie 2021 s-a deschis si un mic segment pe autostrada A3: Lotul 1 al traseului Targu Mures - Ogra (Targu Mures - Ungheni) cu o lungime de 4,5km.

Harta autostrazilor si drumurilor expres deschise sau aflate in lucru la finalul anului 2021 este prezentata mai jos (click pentru varianta marita):


Lungimea segmentelor de autostrada deschise in fiecare an este prezentata in graficul de mai jos:


Stadiul deschiderii si ultimele noutati din 2021 pentru fiecare din autostrazile si drumurile expres deschise sau aflate in lucru sunt prezentate in continuare.

AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)

Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii, cu o lungime totala de 50,8km si termen de deschidere in 2023. Pe toate cele trei loturi lucrarile sunt in derulare (pe lotul 3 a inceput sa se lucreze din luna octombrie 2021). Pentru sectiunea nord a autostrazii exista contracte semnate pentru loturile 2 (19,0km, termen de deschidere 2024, contract semnat in mai 2021) si 4 (4,5km, termen de deschidere 2023), in timp ce pentru celelalte doua loturi exista constructori selectati, dar contractele nu sunt semnate.

AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)

Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km). Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista contracte semnate si lucrari in derulare pe sectiunea 1 Sibiu - Boita (14,2km, termen deschidere 2023) si sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti (30,4km, termen deschidere 2025). Pentru sectiunea 2 (Boita - Cornetu, 34,3km) constructorul a fost desemnat in luna decembrie 2021 iar contractul este in curs de semnare; pentru sectiunea 3 (Cornetu - Tigveni, 35,3km) procedura de licitatie este in derulare; in fine, pentru sectiunea 4 (Tigveni - Curtea de Arges, 9,9km) a fost selectat un constructor iar contractul a fost semnat in luna noiembrie 2021.

Centura orasului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie (82,2km) si Orastie - Deva (32,5km), deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva, este deschis integral cu exceptia a 13,2km pe lotul 2 (Cosevita - Margina) care este in curs de re-licitare (lungime sectiune deschisa pe Lugoj - Deva: 86,3km).

Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara (35,1km), Timisoara - Arad si Centura Arad (41,0km) si Arad - Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulatiei. Astfel, singura sectiune de autostrada care lipseste pe traseul Sibiu - Nadlac este reprezentata de cei 13,2km intre Cosevita si Margina (parte a lotului 2 din sectiunea Lugoj - Deva).

AUTOSTRADA SOARELUI A2 (BUCURESTI - CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).

AUTOSTRADA TRANSILVANIA A3 (BUCURESTI - BORS)

Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti (65,2km), este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, este deschis circulatiei traseul Rasnov - Cristian (6,3km); nu exista alte sectiuni deschise sau in lucru pe acest tronson, dar pentru acest traseu se lucreaza la studiul de fezabilitate.

Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, situatia este urmatoarea: Targu Mures - Ungheni (4,5km) a fost deschis in luna decembrie 2021; Ungheni - Ogra (10,1km) deschis; Ogra - Iernut (3,6km) deschis; Iernut - Chetani (17,9km) deschis; Chetani - Campia Turzii (15,7km) - contract reziliat in luna martie 2021, licitatie reluata; Campia Turzii - Gilau (51,7km) deschis.

Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, situatia este urmatoarea: Gilau - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8km) in lucru, termen deschidere 2023; Mihaiesti - Zimbor (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Zimbor - Poarta Salajului (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Poarta Salajului - Zalau (15,14km) si Zalau - Nusfalau (25,84km) in curs de licitare; Nusfalau - Suplacu de Barcau (13,6km) in lucru, termen deschidere in 2022; Suplacu de Barcau - Chiribis (26,4km) in curs de licitare, constructor desemnat; Chiribis - Biharia (28,9km) in lucru, termen deschidere in 2022, dar exista unele dispute cu constructorul; Biharia - Bors (5,4km) deschis.

AUTOSTRADA A4 (CENTURA CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (21,8km).

AUTOSTRADA SUD A6 (LUGOJ - CALAFAT)

Pe Autostrada A6 singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (10,5km); nu exista planuri de extindere a acesteia.

AUTOSTRADA MOLDOVEI A7 (PLOIESTI - PASCANI)

Sectiunea Ploiesti - Buzau este in licitare cu posibilitatea de finalizare la inceputul anului 2022. Centura Bacau realizata la profil de autostrada este deschisa (16,3km). Restul traseului este planificat, licitatiile ar putea fi lansate in viitor.

AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)

Autostrada A10 este deschisa integral circulatiei (70,0km) dupa ce lotul 2 (Paraul Iovului - Aiud) a fost deschis in luna noiembrie 2021.

AUTOSTRADA A11 (ARAD - ORADEA)

Pe traseul A11 sunt lucrari in derulare pentru legatura dintre Oradea si Autostrada A3 la Bors, cu termen de deschidere in 2023. Aceasta sectiune va fi realizata la profil de drum expres. O sectiune de 3,5km intre Autostrada A1 si DN7 in zona Arad este deschisa circulatiei.

DRUMUL EXPRES DX6 (BRAILA - GALATI) SI PODUL BRAILA

Contractul de executie pentru drumul expres DX6 Braila - Galati (12,3km) a fost semnat in luna aprilie 2021, iar lucrarile sunt in derulare. Termenul de finalizare este 2024. Traseul drumului expres se continua cu un pod peste Dunare aflat in constructie intre Braila si Smardan in judetul Tulcea, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din Romania (podul nu face parte din Drumul Expres Braila - Galati). Termenul de deschide a podului este sfarsitul anului 2022.

DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA - PITESTI)

Pe drumul expres Craiova - Pitesti, primul traseu de acest tip aflat in constructie in Romania, se desfasoara lucrari pe toate cele patru tronsoane: Craiova - Robanesti (17,7km) si Robanesti - Slatina (39,9km) cu termen de deschidere in 2022 si Slatina - Colonesti (31,8km) si Colonesti - Pitesti (31,8km) cu termen de deschidere in 2023-2024.

ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE

Pentru viitoarea autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru intreg traseul acesteia, dar inceperea efectiva a lucrarilor va mai intarzia cativa ani. Pentru viitoarele autostrazi Sibiu - Brasov, Brasov - Bacau si Timisoara - Moravita exista contracte in derulare pentru studiul de fezabilitate.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole