130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: Review autostrazi si proiecte autostrazi - Trimestrul I 2021

(c) 130km.ro / 3 aprilie 2021

In Trimestrul I 2021 nu s-au deschis segmente noi de autostrada sau drum expres in Romania. Prezentam in continuare stadiul lucrarilor si ultimele noutati inregistrate in trimestrul I 2021 pentru autostrazile si drumurile expres din Romania.

AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)

Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii, cu o lungime totala de 50,8km si termen de deschidere in 2023. Pe primele doua loturi lucrarile sunt in derulare, iar pe lotul 3 lucrarile ar putea incepe in luna mai, dupa unele intarzieri. Pentru sectiunea nord a autostrazii exista contract semnat numai pentru lotul 4 (4,5km, termen de deschidere 2023), in timp ce pentru celelalte trei loturi contractele sunt in curs de semnare, procedura pentru unele din acestea fiind afectata de contestatii (lungime totala 45,1km, termen de deschidere estimat in 2024).

AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)

Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km). Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista contracte semnate si lucrari in derulare pe sectiunea 1 Sibiu - Boita (14,2km, termen deschidere 2023) si sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti (30,4km, termen deschidere 2025). Exista licitatii in derulare pentru celelalte trei sectiuni pe traseul Boita - Cornetu - Tigveni - Curtea de Arges, lungime totala 79,5km. Pentru sectiunea 4 a fost declarat un castigator, dar acesta a fost contestat. Traseul ar putea fi extins cu sectiunea 6 Tigveni - Ramnicu Valcea, 23km.

Centura orasului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie (82,2km) si Orastie - Deva (32,5km), deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva, este deschis integral cu exceptia a 13,2km pe lotul 2 (Cosevita - Margina) care ar putea fi realizati in cativa ani. Autoritatile au ajuns recent la un acord cu constructorul acestui lot pentru deblocarea licitatiei pentru sectiunea lipsa (lungime sectiune deschisa pe Lugoj - Deva: 86,3km).

Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara (35,1km), Timisoara - Arad si Centura Arad (41,0km) si Arad - Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulatiei. Astfel, singura sectiune de autostrada care lipseste pe traseul Sibiu - Nadlac este reprezentata de cei 13,2km intre Cosevita si Margina (parte a lotului 2 din sectiunea Lugoj - Deva).

AUTOSTRADA SOARELUI A2 (BUCURESTI - CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).

AUTOSTRADA TRANSILVANIA A3 (BUCURESTI - BORS)

Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti (65,2km), este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, este deschis circulatiei traseul Rasnov - Cristian (6,3km); nu exista alte sectiuni deschise sau in lucru pe acest tronson, dar in luna februarie 2021 s-a semnat un contract pentru revizuirea studiului de fezabilitate al acestui tronson.

Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, situatia este urmatoarea: Targu Mures - Ungheni (4,5km) in lucru cu termen de deschidere in 2021; Ungheni - Ogra (10,1km) deschis; Ogra - Iernut (3,6km) deschis; Iernut - Chetani (17,9km) deschis; Chetani - Campia Turzii (15,7km) - contract reziliat in luna martie 2021 din cauza progesului slab al lucrarilor, dar rezilierea a fost contestata in justitie (termenul de deschidere era in 2021); Campia Turzii - Gilau (51,7km) deschis.

Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, situatia este urmatoarea: Gilau - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8km) in lucru, termen deschidere 2023; Mihaiesti - Zimbor (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Zimbor - Poarta Salajului (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Poarta Salajului - Zalau (15,14km) si Zalau - Nusfalau (25,84km) in curs de licitare; Nusfalau - Suplacu de Barcau (13,6km) in lucru, termen deschidere in 2022; Suplacu de Barcau - Chiribis (26,4km) in curs de licitare; Chiribis - Biharia (28,9km) in lucru, termen deschidere in 2022; Biharia - Bors (5,4km) deschis.

AUTOSTRADA A4 (CENTURA CONSTANTA)

Autostrada este deschisa integral circulatiei (21,8km).

AUTOSTRADA SUD A6 (LUGOJ - CALAFAT)

Pe Autostrada A6 singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (10,5km); nu exista planuri de extindere a acesteia.

AUTOSTRADA MOLDOVEI A7 (PLOIESTI - PASCANI)

Pe traseul autostrazii A7 Ploiesti - Pascani a fost deschisa circulatiei in decembrie 2020 o sectiune din centura Bacau realizata la profil de autostrada (16,3km). Restul traseului este in curs de planificare. Tronsonul Ploiesti - Buzau ar putea fi scos la licitatie in luna mai 2021.

AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)

Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud - Decea, 12,5km), 4 (Decea - Turda, 16,3km) si partial lotul 1 (Sebes - Paraul Iovului, 14,8km deschisi). Diferenta pe lotul 1 (2,2km) si lotul 2 (Paraul Iovului - Aiud, 24,3km) sunt programate pentru deschidere in 2021.

AUTOSTRADA A11 (ARAD - ORADEA)

Pe Autostrada A11 a fost semnat contractul pentru legatura dintre Oradea si Autostrada A3 la Bors in August 2020 cu termen de deschidere in 2023. O sectiune de 3,5km intre Autostrada A1 si DN7 in zona Arad este deschisa circulatiei.

DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA - PITESTI)

Pe drumul expres Craiova - Pitesti, primul traseu de acest tip aflat in constructie in Romania, se desfasoara lucrari pe toate cele patru tronsoane: Craiova - Robanesti (17,7km) si Robanesti - Slatina (39,9km) cu termen de deschidere in 2021 si Slatina - Colonesti (31,8km) si Colonesti - Pitesti (31,8km) cu termen de deschidere in 2023 (pentru sectiunea Colonesti - Pitesti procedura de selectie ar putea fi reevaluata).

DRUMUL EXPRES DX6 (BRAILA - GALATI) SI PODUL BRAILA

Contractul de executie pentru drumul expres DX6 Braila - Galati (12,3km) este in curs de semnare dupa selectarea constructorului in septembrie 2020 (procedura de selectia a fost contestata). Termenul de finalizare ar putea fi 2023. Traseul drumului expres se continua cu un pod peste Dunare aflat in constructie intre Braila si Smardan in judetul Tulcea, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din Romania (podul nu face parte din Drumul Expres Braila - Galati). Termenul de deschide al podului este 2022.

ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE

Pentru viitoarea autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe traseul Targu Mures - Targu Neamt. De asemenea, a fost ales un contractor pentru completarea studiului de fezabilitate pe traseul Targu Neamt - Ungheni. Pentru viitoarele autostrazi Sibiu - Brasov, Brasov - Bacau si Timisoara - Moravita exista contracte in derulare pentru studiul de fezabilitate.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole