130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: Review proiecte autostrazi in Trimestrul III 2020

130km.ro / 02 octombrie 2020

Trimestrul III 2020 a fost foarte bun pentru autostrazi. In luna septembrie s-au deschis primele segmente de autostrada de anul acesta: Biharia - Bors (5,35km) si Iernut - Chetani (17,90km), ambele pe Autostrada A3. Tot in ultimele trei luni s-au semnat mai multe contracte noi de autostrada, pentru sectiunile Nadaselu - Mihaiesti si Mihaiesti - Zimbor (A3), Nusfalau - Suplacu de Barcau (A3), Slatina - Colonesti si Colonesti - Pitesti (drumul expres DX12), legatura Oradea - A3 (A11) si Centura Bucuresti Nord Lot 4 (A0). De asemenea, a fost lansata licitatia pentru unul din cele mai complexe proiecte de autostrada din Romania - Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu - Pitesti.

AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)

Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii si pentru lotul 4 al sectiunii de nord (pentru aceasta din urma contractul a fost semnat recent, in august 2020). Lucrarile ar putea fi gata in 2023. Pentru celelalte trei loturi ale sectiunii Nord exista licitatii in derulare, pentru doua din acestea constructorul fiind deja selectat.

AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)

Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista contract semnat si lucrari in derulare pe sectiunea 1 Sibiu - Boita si pentru sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti. In septembrie 2020 a fost lansata licitatia si pentru sectiunea 3 Cornetu - Tigveni; pentru sectiunea 2 licitatia este in pregatire iar pentru sectiunea 4 licitatia este lansata dar suspendata. Sectiunile acestui tronson sunt estimate a se deschide in perioada 2023 - 2025.

Centura orasului Sibiu este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie si Orastie - Deva, deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva este deschis integral cu exceptia a 13,5km pe lotul 2 care ar putea fi realizati in cativa ani, dupa reluarea licitatiei.

Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara, Timisoara - Arad si Arad - Nadlac sunt deschise integral circulatiei. Astfel, singura sectiune de autostrada care lipseste pe traseul Sibiu - Nadlac este reprezentata de cei 13,5km intre Cosevita si Margina (parte a lotului 2 din sectiunea Lugoj - Deva).

AUTOSTRADA A3 (BUCURESTI - BORS)

Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti, este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, singurul contract alocat ramane cel pentru segmentul Rasnov - Cristian (6,30km, termen de deschidere: 2020), unde lucrarile sunt in desfasurare si avanseaza bine.

Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, este deschisa circulatiei sectiunea Campia Turzii - Gilau, iar pe sectiunea Campia Turzii - Targu Mures sunt deschise lotul 2 Targu Mures - Ogra (intre Ungheni si Ogra), lotul 1 Ogra - Campia Turzii (intre Ogra si Iernut) si lotul 2 Ogra - Campia Turzii (intre Iernut si Chetani; deschis recent in Septembrie 2020). Exista lucrari in derulare si pentru celelalte doua loturi ale sectiunii Campia Turzii - Targu Mures, cu termene de deschidere estimate in 2020 si 2021.

Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, este deschisa circulatiei sectiunea Gilau - Nadaselu (9,47km). Urmatoarele trei segmente, Nadaselu - Mihaiesti, Mihaiesti - Zimbor si Zimbor - Poarta Salajului, sunt in executie cu termen de deschidere in 2023 (pentru primele doua din acestea contractele au fost semnate recent, in Septembrie 2020). Pentru urmatoarele doua segmente, Poarta Salajului - Zalau si Zalau - Nusfalau, exista licitatii in derulare. Mai departe, segmentul Nusfalau - Suplacu de Barcau este in executie (termen de deschidere: 2022), segmentul Suplacu de Barcau - Chiribis este in licitare, iar segmentul Chiribis - Biharia este in executie (termen de deschidere: 2022). In fine, segmentul Biharia - Bors a fost deschis traficului in Septembrie 2020.

AUTOSTRADA A7 (CENTURA BACAU)

Pe traseul autostrazii A7 Ploiesti - Pascani se desfasoara lucrari pentru centura orasului Bacau. O parte a acesteia se realizeaza la profil de autostrada si se suprapune cu traseul autostrazii A7, cu termen de finalizare in 2021.

AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)

d Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud - Decea, 12,45km) si 4 (Decea - Turda, 16,30km). Anuntate pentru deschidere in 2019, loturile 1 si 2 sunt in intarziere si sunt programate pentru deschidere la sfarsitul anului 2020 (dar si acest termen ar putea fi depasit).

AUTOSTRADA A11 (ARAD - ORADEA)

Pe Autostrada A11 a fost semnat contractul pentru legatura dintre Oradea si Autostrada A3 la Bors in August 2020 cu termen de deschidere in 2023.

DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA - PITESTI)

Pe drumul expres Craiova - Pitesti, primul traseu de acest tip aflat in constructie in Romania, se desfasoara lucrari pe toate cele patru tronsoane: Craiova - Robanesti si Robanesti - Slatina cu termen de deschidere in 2021 si Slatina - Colonesti si Colonesti - Pitesti cu termen de deschidere in 2023 (pentru ultimele doua contractele au fost semnate recent, in Septembrie 2020).

ALTE AUTOSTRAZI DESCHISE CIRCULATIEI

Autostrazile A2 (Bucuresti - Constanta) si A4 (Centura Constanta) sunt deschise integral. Pe Autostrada A6 (Lugoj - Calafat) singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (11 kilometri); nu exista planuri de extindere a acesteia. Pe autostrada A11 (Arad - Oradea) singura portiune deschisa sunt 3,5 kilometri intre Arad si DN7; nu exista alte planuri pentru aceasta autostrada cu exceptia legaturii Oradea - Bors in executie.

ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE

Pentru viitoarea autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe traseul Targu Mures - Targu Neamt. Pentru viitoarele autostrazi Sibiu - Fagaras, Brasov - Bacau si Timisoara - Moravita exista contracte in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole