In vizita pe A3 Bucuresti - Ploiesti

130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: In vizita pe A3 Bucuresti - Ploiesti

21 iulie 2012. Acesta este un articol original elaborat de echipa 130km.ro

Dupa indelungi asteptari si multiple amanari, pe 19 iulie 2012 s-a deschis tronsonul Bucuresti - Ploiesti al autostrazii A3, asigurand fluidizarea traficului pe unul dintre cele mai aglomerate segmente de drum din Romania. Datoria ne-a chemat, asa ca am fost sa vedem la fata locului cum se prezinta situatia.


Ce am descoperit? Desi construita de trei firme diferite si, culmea, toate trei romanesti, autostrada este impecabila, comparabila cu tronsoanele realizate de companii din afara Romaniei. Deci, se poate. Pe langa calitate, o alta veste buna este ca elementele de semnalizare a autostrazii (panouri informative, marcaje) si de siguranta traficului (panouri despartitoare, parapeti) sunt la locul lor (cu exceptia intrarii dinspre Bucuresti, de pe centura, care mai trebuie amenajata un pic).

Nu sunt instalate telefoanele de urgenta, si lipsesc parcarile, benzinariile si iesirile de pe parcursul autostrazii (singurele disponibile sunt cele de la capete). Este aceasta o problema? Cu siguranta nu. Noi ne bucuram ca autostrada a fost finalizata, pentru ca marea majoritate a celor care o parcurg vor sa ajunga de la Bucuresti la Ploiesti, nu in comunele de pe traseu sau la benzinarie. Sigur, n-ar strica si restul amenajarilor, dar pana una alta important este ca avem autostrada.

Dar, sa revenim la traseu. Primii 6,5 kilometri ai autostrazii, pornind dinspre Bucuresti, nu au fost finalizati pentru ca nu s-a rezolvat problema exproprierilor (termen de finalizare - 2014). Dar asta nu e o problema, intrarea facandu-se lejer de pe Centura Bucurestiului: de la Aeroportul Baneasa mergi spre nord pe DN1 vreo 5 kilometri pana la intrarea pe centura (inainte de podul de la intrarea in Otopeni), faci dreapta pe centura si mergi inca vreo 10 kilometri.

Chiar si pe aceasta portiune avem noroc: segmentul care trebuie parcurs pana la intrarea pe autostrada face parte din sectiunea centurii Bucurestiului care a fost modernizata la patru benzi, asa ca traseul este cat se poate de lejer. Intrarea de pe centura pe autostrada se face deocamdata printr-un sens giratoriu (mergeti spre stanga, perpendicular pe centura); giratoriul este semnalizat, dar aveti grija si nu il ratati. Odata intrat pe autostrada, vei strabate o foarte scurta portiune de marcaje temporare (trasate cu galben). Dupa ce se finalizeaza si primii 6,5 kilometri ai autostrazii, va fi gata si un pod care traverseaza centura si la care acum inca se lucreaza.

       

In foarte scurt timp, prima surpriza placuta: pe o portiune de 12 kilometri autostrada are trei benzi pe sens, o premiera pentru Romania. A doua surpriza placuta: desi este sambata si te-ai gandi ca lumea se imbulzeste spre munte, in realitate traficul este foarte lejer, iar masinile sunt rare.

Mergand linistit pe o autostrada impecabila cu trei benzi pe sens, ai senzatia ca nu esti in Romania; si asta nu din cauza vreunui element spectaculos, ci pur si simplu pentru ca te intalnesti cu o stare de normalitate, cu un standard de trafic auto normal in alte tari, dar care de-abia acum apare si in Romania.

Mai departe, revenim inevitabil la doua benzi pe sens; trecerea se face usor, iar traficul nu pune probleme. Autostrada continua inca 44 de kilometri cu doua benzi pe sens, si se incheie spre Ploiesti cu un pod.

Viteza este limitata la 100 km/h pe tot traseul, dar aceasta este doar temporara (aviz celor grabiti: nu am vazut radare pe traseu). Probabil ca limitarea va fi ridicata in curand, intrucat tronsonul nu pune dificultati majore si nu am identificat lucrari pe traseu.

       

Iesirea spre Ploiesti se face tot printr-un sens giratoriu, localizat langa Barcanesti si care asigura legatura cu centura orasului Ploiesti (aceasta din urma, pe vremuri cosmarul soferilor in drum spre munte, a fost modernizata la randul ei in ultimii ani).

Concluzia? Pe scurt, autostrada ne-a placut. Traseul Bucuresti-Ploiesti devine o placere, dupa ce varianta pe DN1 incepuse sa ne cam calce pe nervi, cu trecerile prin sate, limitarile de viteza la 70 km/h si surprizele inevitabile de pe drum - biciclete, animale patrupede si bipede, etc. Noua autostrada rezolva o problema stringenta, intrucat multe persoane merg la munte, pe Valea Prahovei, sau la Ploiesti.

       

Desigur, pe undeva sunt clar si regrete: ne bucuram pentru 56 de kilometri cand necesarul de autostrazi al Romaniei este de cateva mii; in plus, chiar si cei 56 au venit dupa numeroase amanari si probleme. Dar, haideti sa vedem partea plina a paharului: drumul spre munte a devenit mai rapid si mai placut, asa ca bifam autostrada la capitolul realizari si strigam hotarat "la mai multe!" (si mai lungi, deschise mai rapid si cu mai multe benzi, etc).

Mai departe, vom inaugura in curand tronsoanele noi deschise pe A2 si A4 tot luna aceasta. Stay tuned pentru review.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole