130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Analiza 130km.ro: Review proiecte autostrazi in Trimestrul I 2018

30 martie 2018

Primul trimestru al anului 2018 nu a adus noutati notabile in domeniul infrastructurii de autostrazi a Romaniei. Desi existau suficiente planuri, amanate in mod succesiv de mai mult timp, in primele trei luni ale anului nu au avut loc deschideri de segmente noi de autostrada. Prezentam in continuare stadiul fiecarui tronson de autostrada aflat in lucru, impreuna cu tronsoanele finalizate si deschise circulatiei.

AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)

Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti, primul tronson de autostrada al Romaniei, este deschis integral circulatiei. Pentru urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, licitatiile pentru loturile 1 (Sibiu - Boita) si 5 (Curtea de Arges - Pitesti), de la cele doua capete, sunt in derulare si ar trebui sa se apropie de final; de asemenea, este in pregatire si licitatia pentru lotul 4 (Tigveni - Curtea de Arges) conform ultimelor stiri disponibile. Raman in continuare discutii legate de costurile acestei autostrazi si de documentatia aferenta acestuia, considerata neadecvata de unii specialisti. Termenul de deschidere estimat pentru acest tronson este 2022-2023.

Centura orasului Sibiu, inaugurata in 2008, ramane deschisa circulatiei. Si urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie si Orastie - Deva, sunt deschise integral circulatiei.

Pe tronsonul Lugoj - Deva se circula deocamdata numai pe lotul 1 (Traian Vuia - Sanovita) si pe 15km din lotul 2 (Margina - Traian Vuia). Contractul a fost reziliat pentru diferenta ramasa pe lotul 2, iar aceasta necesita desfasurarea unei noi licitatii, pentru care nu exista niciun plan in prezent (ceea ce impinge termenul de deschidere pentru aceasta sectiune in 2021-2022). Lotul 3 este finalizat in proportie de 80% si ar fi putut fi deschis anul acesta, dar au aparut niste neintelegeri intre CNAIR si constructor care ar putea duce chiar la rezilierea contractului (la care se adauga unele probleme de executie ce trebuie remediate); termenul de deschidere a acestui lot este incert (cel mai probabil in 2019).

In fine, pe lotul 4 lucrarile avanseaza, iar acesta este programat pentru deschidere in anul 2018 (insa si acest termen ramane incert). Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara, Timisoara - Arad si Arad - Nadlac sunt deschise integral circulatiei.

AUTOSTRADA A3 (BUCURESTI - BORS)

Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti, este deschis circulatiei cu exceptia diferentei de 6,5 kilometri asteptata inca din 2012. Au existat sperante ca aceasta diferenta va fi deschisa in 2017, insa acest lucru nu s-a intamplat iar termenul a fost mutat in 2018.

Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov este alocat contract pentru unul din loturile de la capete, Rasnov - Cristian (6km), dar lucrarile nu au inceput inca din cauza formalitatilor. Nu exista alte noutati pentru acest tronson. Pentru portiunea Ploiesti - Comarnic nu au aparut noutati, insa o eventuare realizare a acesteia va mai astepta mult timp. Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda (autostrada A10 aflata in lucru).

Pe tronsonul Targu Mures - Gilau este deschisa circulatiei sectiunea Campia Turzii - Gilau din 2009-2010. Exista contracte semnate pentru toate loturile sectiunii ramase de realizat pe acest tronson, respectiv Campia Turzii - Targu Mures; unele din loturi ar putea fi deschise in 2018, iar restul in 2019, dar deocamdata nu exista un calendar concret concret de deschidere.

Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, au fost finalizate in 2017 lucrarile la sectiunea Gilau - Nadaselu (9km); lucrarile la viaductul de acces care ar permite deschiderea acestuia sunt in curs, cu termen de fianlizare in prima parte a anului 2018. Contractul semnat pentru sectiunea Nadaselu - Mihaiesti a fost reziliat in 2017, iar licitatia nu a mai fost reluata. Insa la inceputul lui 2018 au fost lansate licitatii noi pentru cele trei loturi ale sectiunii Suplacu de Barcau - Bors, iar procedurile de licitatie sunt in derulare.

AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)

Lucrarile sunt in mare masura finalizate pentru loturile 3 (Aiud - Decea) si 4 (Decea - Turda), iar acestea ar putea fi deschise circulatiei in luna mai. Deschiderea intarzie din motive birocratice, dar si ca urmare a necesitatii unor reparatii/finalizarii unor lucrari. Pe lotul 2 au aparut probleme din cauza insolventei unuia dintre constructori, dar acestea ar putea fi depasite. Loturile 1 (Sebes - Paraul Iovului) si 2 (Paraul Iovului - Aiud) sunt programate a fi deschise in 2019.

ALTE AUTOSTRAZI

Autostrazile A2 (Bucuresti - Constanta) si A4 (Centura Constanta) raman in continuare deschise integral. Pe Autostrada A6 (Lugoj - Calafat), singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (11 kilometri) deschisa in decembrie 2013; nu exista planuri de extindere a acesteia. Pe autostrada A11 (Arad - Oradea), singura portiune deschisa sunt 3,5 kilometri intre Arad si DN7; nu au aparut alte noutati pentru acest traseu.

A fost reluata licitatia pentru centura orasului Bacau, de data aceasta la profil de autostrada. Au fost primite patru oferte iar procedurile de licitatie sunt in derulare. Pentru autostrada de centura Bucuresti Sud inca se analizeaza ofertele primite.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole