130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: Review autostrazi Trimestrul I 2017

31 martie 2017. Acesta este un articol original 130km.ro

Mai jos recapitulam principalele stiri din ultimele trei luni pentru fiecare autostrada deschisa sau aflata in lucru in Romania:

I. AUTOSTRADA A1 (Bucuresti - Nadlac)

Bucuresti - Pitesti: Tronson deschis integral circulatiei la momentul elaborarii acestei analize.

Pitesti - Sibiu: A fost reluata executia contractului de revizuire a studiului de fezabilitate, dupa ce acesta fusese suspendat anterior. Termenul de deschidere ramane in jurul anului 2021, dar acesta este cam optimist. Centura Sibiu ramane deschisa (17,2km).

Sibiu - Orastie: Tronson deschis integral circulatiei la momentul elaborarii acestei analize.

Orastie - Deva: Tronson deschis integral circulatiei la momentul elaborarii acestei analize.

Deva - Lugoj: In luna martie a avut loc prima deschidere de autostrada in anul 2017, respectiv 15km din lotul 2 al acestui tronson, Deva - Lugoj. Lotul 1 ramane deschis, iar lucrarile avanseaza pe diferenta ramasa in lucru pe lotul 2 si pe loturile 3-4. Deschiderea pentru toate aceste loturi ar trebui sa aiba loc pana la sfarsitul anului 2017 conform declaratiilor oficiale, dar o parte din lucrari ar putea depasi finalul anului.

Lugoj - Timisoara: Tronson deschis integral circulatiei la momentul elaborarii acestei analize.

Timisoara - Arad: Tronson deschis integral circulatiei la momentul elaborarii acestei analize.

Arad - Nadlac: Tronson deschis integral circulatiei la momentul elaborarii acestei analize.

II. AUTOSTRADA A3 (Bucuresti - Bors)

Bucuresti - Ploiesti: Acest tronson este deschis circulatiei pe o portiune de 55,5km. Se lucreaza la ultimii 3,3km ramasi de executat din diferenta de 6,5km pe acest tronson. Deschiderea pentru cei 6,5km ar putea avea loc in 2017, dar lucrurile sunt cam neclare din acest punct de vedere.

Ploiesti - Brasov: Pe Comarnic - Brasov s-ar putea finaliza procedurile de licitatie pentru un scurt lot de 6km la unul din capete (Rasnov - Cristian), caz in care lucrarile ar incepe in 2017. Pentru celelalte portiuni nu au mai fost publicate stiri notabile. In prezent nu exista nicio sectiune pe acest tronson deschisa sau aflata in lucru.

Brasov - Targu Mures: Pe acest tronson nu exista nicio sectiune deschisa sau aflata in lucru. Tronsonul a fost eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit deocamdata cu traseul Sebes - Turda (autostrada A10 aflata in lucru).

Targu Mures - Gilau: Pe acest tronson o portiune de 52km este deschisa circulatiei, iar pentru restul de 56,5km exista contracte semnate (cu exceptia unui lot pentru care licitatia a fost reluata si se afla la final). Termenul de deschidere anuntat este 2017, dar acesta este putin probabil. Lucrarile avanseaza foarte greu sau sunt blocate din cauza intarzierii formalitatilor aferente.

Gilau - Bors: Se lucreaza in continuare pe sectiunea Gilau - Nadasel, cu termen de deschidere in 2017 (putin probabil, insa). Au fost demarate si procedurile de licitatie pentru podul de legatura catre aceasta sectiune. Pentru portiunea Nadasel - Mihaiesti exista contract semnat, iar lucrarile ar trebui sa inceapa in curand.

III. AUTOSTRADA A10 (Sebes - Turda)

Lucrarile avanseaza pe toate cele patru loturi, insa cu rezultate diferite. Formalitatile raman si aici o problema importanta. Termenul de deschidere este 2017 pentru loturile 3 si 4, si 2018 pentru loturile 1 si 2.

IV. ALTE PROIECTE

Pe autostrada A6: Lugoj - Calafat, singura portiune deschisa circulatiei raman cei 11km deschisi in decembrie 2013, iar pe A11 Arad - Oradea singura portiune deschisa ramane cea de 3,5km care face legatura intre A1 si DN7.

Pentru autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni au aparut din nou declaratii optimiste legate de refacerea studiului de fezabilitate in viitorul apropiat si inceperea lucrarilor "inainte de 2020". Si pentru autostrada Craiova - Pitesti ar putea fi demarate unele proceduri pregatitoare, dar acestea ar putea ramane tot la stadiul de declaratii. In fine, au existat mai multe intalniri si declaratii optimiste despre autostrada Timisoara - Belgrad, fara masuri concrete deocamdata.

IV. AUTOSTRAZI FINALIZATE

Autostrazile A2: Bucuresti - Constanta si A4: Centura Ocolitoare a orasului Constanta sunt finalizate si deschise integral circulatiei.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole