Articol 130km.ro: Review Autostrazi Trimestrul IV 2014

130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: Review autostrazi Trimestrul IV 2014

29 decembrie 2014. Acesta este un articol original 130km.ro

In acest articol trecem in revista noutatile din domeniul autostrazilor romanesti aparute in perioada octombrie - decembrie 2014. Cu aceasta ocazie reamintim si principalele evenimente inregistrate pe parcursul intregului an 2014.

Trimestrul IV este notabil pentru faptul ca a inregistrat singurele deschideri de sectiuni de autostrada din 2014 (ambele pe A1): mult-asteptatul lot III din Orastie - Sibiu in noiembrie (22,1km) si lotul I impreuna cu 6km din lotul II pe Nadlac - Arad (28,2km). In continuare prezentam principalele stiri legate de fiecare tronson in parte:

I. AUTOSTRADA A1 (Bucuresti - Nadlac)

Bucuresti - Pitesti: Tronson deschis circulatiei (1972, completat in 2007 cu centura ocolitoare a orasului Pitesti).

Pitesti - Sibiu: Dupa dezbateri intense, proiectul pentru Sibiu - Pitesti a ramas autostrada, dupa ce fusese anuntat recent ca acesta va fi realizat ca drum expres. Lucrarile ar putea incepe in 2017, iar deschiderea, treptata, incepand cu 2018. In 2014 a fost lansata licitatia pentru refacerea studului de fezabilitate pentru acest tronson, dar nu au fost oferite informatii complete pe aceasta tema.

Sibiu - Orastie: Desi lucrarile nu au fost pe deplin finalizate, pe 14 noiembrie a fost deschis circulatiei si lotul III al acestui tronson, singurul care mai ramasese in lucru (22,1km). Au fost multe stiri contradictorii despre lotul III in 2014, dupa ce initial se anuntase ca autoritatile vor rezilia contractul pentru acest lot, iar mai tarziu ca deschiderea se amana pana in 2015; din fericire problemele au fost rezolvate, iar astazi este deschis circulatiei traseul integral al tronsonului Orastie - Sibiu, cu o lungime de 81,1km, ceea ce reprezinta o realizare importanta (loturile I, II si IV au fost deschise in dec 2013).

Orastie - Deva: Tronson deschis circulatiei (dec 2012, mai 2013).

Deva - Lugoj: . Au aparut noutati cu privire la inceperea lucrarilor la lotul IV, inclusiv turnarea asfaltului si realizarea fundatiilor pentru lucrarile de arta pe unele portiuni. Pe lotul II este nevoie de modificarea unora din solutiile tehnice, dupa obtinerea acordului de mediu. Termenul de deschidere a loturilor II, III si IV, aflate in lucru, este mai 2016 (lotul I este deja deschis din dec 2013).

Lugoj - Timisoara: Stadiul lucrarilor la lotul II este de aproape 60%, lucrarile evoluand pe parcursul anului 2014; la un moment dat fusese anuntata posibilitatea deschiderii in 2014, insa aceasta nu a avut loc. Termenul de deschidere pentru acest lot este iulie 2016 (lotul I este deja deschis din oct 2012).

Timisoara - Arad: Tronson deschis circulatiei (dec 2011).

Arad - Nadlac: O veste buna pentru acest tronson la sfarsit de 2014: lotul I (22,2km) si 6km din lotul II au fost deschisi circulatiei in 19 decembrie. Pentru diferenta de 10km din lotul II termenul de deschidere este iunie 2015.

II. AUTOSTRADA A2 (Bucuresti - Constanta)

Autostrada deschisa circulatiei integral (1987, 2004, 2007, 2012).

III. AUTOSTRADA A3 (Bucuresti - Bors)

Bucuresti - Ploiesti: Nu au aparut noutati majore pentru diferenta de 6,5km din acest tronson ramasa in lucru (in 2014 a fost anuntata rezilierea contractului pentru aceasta diferenta). Termenul estimat de deschidere este 2015, insa acesta depinde de selectarea unui nou constructor; diferenta pana la 62km a fost deschisa circulatiei in 2012.

Ploiesti - Brasov: Nici trimestrul IV nu a adus noutati majore legate de semnarea contractului pentru legendara sectiune Comarnic - Brasov; termenul initial de semnare, aprilie 2014, a fost prelungit succesiv, iar astazi calendarul semnarii este neclar. Autoritatile iau deja in calcul posibilitatea esuarii intentiei de realizare a acestui sectiuni in parteneriat public-privat si finantarea, ca alternativa, din fonduri europene. Sectiunea Ploiesti - Comarnic ar putea fi extinsa de la drum national la autostrada, dar fara un calendar clar. Pentru niciun segment al acestui tronson nu exista constructor selectat.

Brasov - Targu Mures: Nu au aparut noutati majore legate de acest tronson, cu exceptia faptului ca lucrarile ar putea fi reluate in viitor. Pentru niciun segment al acestui tronson nu exista constructor selectat.

Targu Mures - Gilau: Si pentru acest tronson a fost anuntata drept posibila inceperea lucrarilor in viitor, fiind anuntata licitatia pentru Ogra - Campia Turzii, dar fara noutati majore. Celalalt segment al acestui tronson, Campia Turzii - Gilau, a fost deschis circulatiei in 2009-2010.

Gilau - Bors: Si pentru acest tronson a fost anuntata drept posibila inceperea lucrarilor in viitor, dar pentru niciuna din cele trei sectiune ale tronsonului nu a fost selectat un constructor, cu exceptia unei portiuni de 8,7km intre Gilau si Nadasel, care ar putea fi gata in 2015.

IV. AUTOSTRADA A4 (centura Constanta)

Autostrada deschisa circulatiei integral (2011-2012).

V. AUTOSTRADA A6 (Lugoj - Calafat)

O portiune de 11km a fost deschisa circulatiei in decembrie 2013. In rest, nu exista vreun calendar sau plan concret pentru aceasta autostrada.

VI. AUTOSTRADA A10 (Sebes - Turda)

Dupa indelungi contestatii, in 2014 au fost semnate contractele pentru toate cele 4 loturi ale acestei autostrazi, fiind derulate deja lucrari pregatitoare. Termenul de deschidere este 2016.

VII. ALTE PROIECTE

Au aparut discutii si dezbateri pentru numeroase alte tronsoane de autostrazi, incluse intr-un "masterplan" general de transport, iar pentru unele din acestea au fost lansate si licitatii pentru studii de fezabilitate. Insa nu s-a luat nicio decizie concreta pe parcursul anului 2014.

Singura veste concreta: pentru realizarea centurii orasului Bacau cu profil de autostrada se pare ca au fost finalizate toate contestatiile, urmand a avea loc inceperea lucrarilor.

Prezentam in continuare harta autostrazilor si proiectelor de autostrazi din Romania la sfarsitul anului 2014:


Cam acestea sunt noutatile. Echipa 130km.ro va ureaza un an nou fericit si cat mai multi kilometri de autostrada deschisi in anii care vin!

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole