Articol 130km.ro: Review A1 Sibiu - Orastie si Orastie - Deva

130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: Review A1 Sibiu - Orastie si Orastie - Deva

10 Iunie 2014. Acesta este un articol original 130km.ro

Am vizitat recent unele din tronsoanele de autostrada deschise pe A1 in ultimii ani. Este vorba despre tronsonul Orastie - Sibiu (loturile 1,2 si 4 deschise in decembrie 2013) si tronsonul Deva - Orastie (deschis partial in decembrie 2012 si complet in mai 2013).


Intrarea pe lotul 4 al tronsonului Orastie - Sibiu (Sibiu - Saliste) se face direct din centura orasului Sibiu (realizata la randul ei cu profil de autostrada si deschisa circulatiei inca din decembrie 2010). Lotul 4 are o lungime de 16,1 kilometri si se remarca printr-un tunel si doua viaducte. La finalizarea acestui lot se intra inapoi pe clasicul drum national, intrucat lotul 3 al acestui tronson (Saliste - Cunta) este inca in lucru in urma unor probleme cu alunecarile de teren (lungime: 22,1 km, termen estimat de deschidere: noiembrie 2014). Chiar daca nu era deschis, pe acest lot se lucra intens, iar mare parte din lucrari pareau finalizate (inclusiv cel mai impresionant viaduct din tara care face parte din traseul acestui lot).

Mai departe se intra din nou pe autostrada, mai exact pe lotul 2 al tronsonului Orastie - Sibiu (Cunta - Vintisoara), cu o lungime de 19,8 kilometri. Nimic remarcabil de povestit despre acest lot, in afara de un traseu frumos si civilizat de autostrada. Aceeasi impresie ne-a facut-o si lotul 1 (Vintisoara - Orastie, lungime 24,1 kilometri), deschis si el impreuna cu loturile 4 si 2 in decembrie 2012.

Venind din directia Bucuresti, dupa parcurgerea Orastie - Sibiu se intra direct pe tronsonul Deva - Orastie. Acesta are o lungime de 32,5 kilometri si a fost deschis in decembrie 2012 (14,8 kilometri) si mai 2013 (diferenta). Nimic remarcabil de povestit nici in acest caz, in afara conditiilor civilizate de drum pe care le asteptam cu totii de atatia ani pe traseele rutiere principale ale Romaniei.

La final, cateva concluzii generale. Calitatea lucrarilor ni s-a parut foarte buna, cu asfalt impecabil si dotarile necesare de semnalizare si protectie. Concluzia mai importanta, insa, este ca incet-incet numarul de kilometri de autostrada creste si acesti kilometri chiar fac o mare diferenta. Traseul de autostrada parcurs cu aceasta ocazie si revizuit in prezentul articol totalizeaza 92,5 kilometri. Daca adaugam si centura Sibiu realizata la profil de autostrada, avem 109,7 kilometri de autostrada intre Sibiu si Deva, care nu e chiar o valoare de neglijat. Cu cate o bucatica inaugurata ici si colo si cu multe intarzieri, am ajuns totusi la 50% din traseul autostrazii Bucuresti - Nadlac deschis circulatiei (aproximativ 290 de kilometri), ceea ce nu e rau deloc. Macar faptul ca se ocolesc centre urbane extrem de aglomerate in trecut precum Sebes reprezinta o mare victorie.

In viitorul previzibil (1-2 ani) asteptam inca 170 de kilometri deschisi pe acest traseu, astfel incat sa mergem neintrerupt pe autostrada de la Sibiu la Nadlac! Desigur, ramane problematicul tronson Sibiu - Pitesti, dar avem ceva sperante si aici dupa recenta lansare a licitatiei pentru refacerea studiului de fezabilitate.

Mai jos avem si doua galerii foto cu imagini proaspete de pe Orastie - Sibiu (loturile 1,2 si 4) si de pe Deva - Orastie:


Drum bun pe autostrazile patriei!

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole